The Delicious Source of Haze


This is a reproduction of a dialogue I had with a 5 year old kid named Syafiq, while en route to Pasar Ramadan Seksyen 17, Shah Alam.

The dialogue will be written in Bahasa Melayu for the sake of the content.

Me : Tak pegi main ke?

Syafiq : Tak la… jebu (jerebu)… nanti batuk.

Me : Ooo… bagus, bagus… Syafiq tau tak jerebu tu ape?

Syafiq : Tau la, oksigen (udara) kotor ni… nak tengok pun susah. Kabur je. Kat sekolah (tadika) pun semua orang kena jadi doktor.

Me : Jadi doktor?

Syafiq : Kan kita kena pakai topeng tu…

Me : HAHAHA… Syafiq tau tak kenapa jadi jerebu ni?

Syafiq : Tau. Pasal asap kereta, asap kilang, rokok, Pasar Ramadan…

Pasar Ramadan?

Come to think of it, he does have a point there. Upon a closer look a most Pasar Ramadans out there, I’d say that it is also a tastebud tingling, mouth salivating, Iman testing open air burning ground. From Satay to Kebab, or later on, lemang, many kinds of the food sold requires open air burning in its preparation.


But that won’t stop us from enjoying the food, right?

,

5 responses to “The Delicious Source of Haze”

  1. kau kena betulkan pengetahuan si syafiq tu bro… nanti sampai besar dia ingat asal pakai topeng je doktor. padahal perompak pun pakai topeng jugak. kehkehkeh…

  2. dang you! dr 1st day puasa smpi arini carik ayam panggang tak jumpa, sekali jumpa dlm blog you daaa… *drooling to the floor*

    anyways, bijaknye budak syafiq tu. dia ada abang yg pandai tak? i suka org pandai ni.. me likey..

  3. wlady ; ayam panggang?come to my house this thursday..there should be a stall selling it at the Pasar Malam. or come if tar at my house tonight. I think we’ll be having Nasi Ayam with Ayamas’ Grilled Chicken.

    pi mop lantai tu…kang ada yang tergelincir kat drool you karang